یحیی‌زاده در خصوص تغییرات مکررمدیریتی در وزارت ارشاد:

تغییر مکرر مدیران فرهنگی، به تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای دامن می‌زند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تغییر مکرر مدیران در دستگاه‌های فرهنگی انتقاد کرد و نسبت به تبعات این تغییرات در عرصه‌‌های اجرایی امور فرهنگی هشدار داد.


"سید جلال یحیی‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به تغییرات مدیریتی در بدنه وزارت ارشاد،‌ درخصوص تغییر مکرر مدیران عرصه فرهنگ، گفت: هرگونه عزل و نصب و تغییر مدیران در وزارت ارشاد در حیطه اختیار خود وزیر است اما با توجه به اهمیت مضاعف وزرات فرهنگ و ارشاد و دستگاه‌های فرهنگی، حساسیت‌های مرتبط با آن بیشتر است.


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با تاکید بر اینکه ثبات مدیریتی در مسائل فرهنگی ضروری‌تر است، با اشاره به حوزه ورزش‌ توضیح داد: بسیاری از کارشناسان معتقدند دلیل آنکه ما در رشته‌های ورزشی نتیجه نمی‌گیریم، تغییرات پی‌درپی است.


وی تصریح کرد: این موضوع در تمامی مصادیق، نهادها و دستگاه‌های فرهنگی سرایت دارد زیرا اگر در موضوع مرتبط با فرهنگ، تغییر و تحولات مدیریتی مکررا اتفاق افتد، تصمیم‌گیری‌ها معمولا سلیقه‌ای خواهد بود و بالتبع نتیجه و تاثیرگذاری کافی نخواهد داشت.


عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه تغییر و تحولات به دنبال برخی مسائل به وجود می‌آید و تبعاتی نیز به همراه دارد، افزود: هفته آینده در یکی از جلسات کمیسیون فرهنگی که مربوط به سوال از وزیر ارشاد است، منتظر هستیم پاسخ وزیر را درباره اینکه این رفت‌وآمدهای مدیریتی چه توجیه و دلیل مشخص دارد، بشنویم و نسبت به آن قضاوت کنیم.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص تاثیر جلسات کمیسیون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسائل اجرایی و راهبردی حوزه فرهنگ گفت: این جلسات در بسیاری موارد مفید فایده است؛ برخی اوقات وزیر توضیحاتی ارائه می‌کند که ما قانع می‌شویم و یا توضیحات ما وزیر را قانع می‌کند. اما به هرحال تکلیف نظارتی مجلس اقتضای این جلسات را دارد و یکی از بهترین راهها نیز این است که در کمیسیون‌های تخصصی با وزرای مرتبط گفتگو و تبادل نظر کنیم تا به یک تصمیم واحد مشترک برسیم.


درحالی روز گذشته خبر عزل مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد منتشر شد که رییس کارگروه مد و لباس نیز اخیرا تغییر کرده، دفتر موسیقی وزارتخانه قریب به یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود و اداره چاپ وزارت ارشاد مسوول ندارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا